Marshall Goldsmith Coaching
Marshall Goldsmith

Gepubliceerd op 21 februari 2025

Marshall Goldsmith coaching

Marshall Goldsmith Stakeholder Centered Coaching is een internationaal erkende coaching techniek om leiderschapsgroei te realiseren. Bij Marshall Goldsmith coaching worden alle belanghebbenden bij het groeiproces betrokken. Met bewezen succes! Ook bij Human Architects passen we met plezier en vol vertrouwen de Marshall Goldsmith methodiek toe bij onze executive en business coaching

Wie is Marshall Goldsmith?

 

Marshall Goldsmith

Marshall Goldsmith werkte zelf als executive coach voor de meest succesvolle leidinggevenden over de hele wereld. Zijn zelf ontwikkelde Stakeholder Centered Coaching proces werd ook getest bij +86.000 respondente. Het onderzoek toonde een meetbare groei in leiderschap aan! Leiders als Jim Kim (President Wereldbank) en Alan Mulally (CEO FORD) prijzen het proces voor het werken met leidinggevenden op elk niveau.

 

Bewezen succesformule

Marshall Goldsmith Stakeholder Centered Coaching

Marshall’s zeer succesvolle benadering van ontwikkeling en coaching van leidinggevenden legt een sterke nadruk op de betrokkenheid van belanghebbenden, de implementatie van verandering en de follow-up om de groei van de effectiviteit van leiderschap te meten. Uiteindelijk is effectieve leiderschapsgroei het enige dat telt. Met name leiderschap (gedrag) effectiviteit op het werk zoals ervaren door belanghebbenden.

“Verandering van leiderschap en coaching zijn eenvoudig maar niet gemakkelijk!” – Marshall Goldsmith

Het proces

Marshall Goldsmith coaching is ontwikkeld om leidinggevenden te coachen bij persoonlijke en professionele groei. Het proces is zeer effectief, transparant, gestructureerd en tijdbesparend!

Stakeholder Centered Coaching Process

A. Bepaal 1-2 gebieden voor leiderschapsgroei die belangrijk zijn voor de leider en de organisatie

In overleg met de coach selecteert de leider 1 à 2 specifieke gedragingen die belangrijk zijn voor diens leiderschapsgroei (bijvoorbeeld empowerment en besluitvorming). Gedragsinterviews en leiderschapsbeoordelingen door meerdere beoordelaars (180 ° – 360 °) worden gebruikt om voornoemde focus te bepalen.

B. Leidende verandering waarbij belanghebbenden betrokken zijn

De leider selecteert een handvol belanghebbenden, meestal de baas (en) en enkele collega’s. Tijdens het coaching programma betrekt de leider deze belanghebbenden maandelijks bij het leiderschapsgroeiproces, waardoor verantwoordelijkheid wordt gecreëerd voor de leider bij het implementeren van de verandering, evenals voor de belanghebbenden door het veranderingsproces te ondersteunen en eraan deel te nemen. Dit heeft gevolgen voor en komt ten goede aan het team van de leider als geheel.

B1. Betrek belanghebbenden om feedforward-suggesties op te vangen

Elke maand vraagt ​​de leider aan belanghebbenden om een ​​paar praktische suggesties voor feedforward te geven in verband met zijn / haar groeigebieden op het gebied van leiderschap.

B2. Maandelijkse actieplanning op basis van belanghebbenden

De leider denkt na over de feedforward-suggesties van de belanghebbenden en stelt een maandelijks actieplan op. Tijdens de coachingsessie werken de leiders aan de ontwikkeling van vaardigheden en werken ze een actieplan uit dat de leider de komende maand wil uitvoeren. Na de coachingsessie reageert de leider op de stakeholders en informeert hen over zijn / haar actieplan.

B3. Verander gedrag en perceptie door uitvoering op het werk

Gedurende de maand implementeert de leider zijn / haar actieplan en toont hij aan de belanghebbenden door middel van genomen acties dat hij / zij eraan werkt om verandering zichtbaar te maken en een effectievere leider te worden op de 2 geselecteerde gebieden voor leiderschapsgroei. Het doorvoeren van veranderingen en het opvolgen van stakeholders verandert ook de perceptie van stakeholders over de leider in de tijd.

C. Perceptie is realiteit: meet leiderschapsgroei op basis van de perceptie van belanghebbenden

De coach checkt ongeveer elk kwartaal in bij de belanghebbenden, via een korte op internet gebaseerde enquête, de percepties van de belanghebbenden. Hoe denken zij dat de effectiviteit van de leider is veranderd in de 2 gebieden van leiderschapsgroei? Deze Leadership Growth Progress Review wordt gerapporteerd aan de leider (en de sponsor) zodat hij / zij kan inschatten hoe de stakeholders de geleverde inspanningen op het gebied van leiderschapsverandering hebben ervaren. Dit onderzoek speelt ook een cruciale rol bij het garanderen en meten van leiderschapsgroei voor de leider én voor de organisatie.

Een belangrijke succesfactor van Stakeholder Centered Coaching is de systematische betrokkenheid van alle belanghebbenden bij de groei van leiderschap.

 

Wat kan jij ermee?

Klaar om te groeien in je leidinggevende functie?

Kies voor systemische executive coaching bij Human Architects en ontdek hoe Marshall Goldsmith coaching jouw leiderschapscapaciteiten naar een nog hoger niveau tilt.

Klaar om te groeien als professionele coach?

Scherp je vaardigheden voor systemisch coachen, Marshall Goldsmith coaching en werken met opstellingen verder aan tijdens een Human Architects workshop voor professionals.

 

Wil je op de hoogte blijven van nieuws over de verschillende programma’s rond systemisch denken? Schrijf je dan in op mijn nieuwsbrief.

Misschien vind je dit ook interessant…